Fler och fler reser med oss så vi söker nu timanställda till olika verksamheter inom Hallandstrafiken! Anställningarna sträcker sig främst under sommarmånaderna men även under övriga tider på året, i vissa fall med start så snart det är möjligt!

Du gillar

  • att möta och hjälpa människor
  • att hitta lösningar som passar varje kunds unika förutsättningar
  • att hjälpa resenärer i kniviga och stressiga situationer
  • att bidra till ett mer hållbart Halland

Är det check på dessa punkter så har du ett varierande, utmanande och framför allt, väldigt roligt jobb hos oss!

Vi behöver förstärkning inom följande verksamheter hos oss:

Kundservicebutiker

Arbetet innebär i koncentrerad form att ge service före, under och efter resan. Det innefattar bland annat att sälja färdbevis och att informera om våra resevillkor men också att ta hand om våra resenärer när något gått fel. Du blir med andra ord en viktig kugge i vårt kundmöte. Du kommer omväxlande att arbeta i alla våra kundservicebutiker. Arbetstiderna är varierade och helgtjänstgöring förekommer.

Informationsenheten

Du arbetar med den externa kommunikationen riktad direkt mot våra kunder. Arbetet sker i våra olika kanaler hemsida, chatt, Facebook, Messenger och telefon. Vi lägger extra stort fokus på att informationen vid störningar och avvikelser i tåg- och busstrafiken ska vara kundorienterad, snabb och korrekt. I arbetsuppgifterna ingår även att svara på frågor i telefon i vår Kundupplysning, hantera och administrera inkomna kundärenden och viss administration av periodkort i Mina sidor. Du har din placering på huvudkontoret i Falkenberg. Vi har verksamheten öppen året runt, alla dagar i veckan, vilket innebär att du får varierande arbetstider d.v.s. dag- kvälls- och helgtjänstgöring. På infoenheten kommer vi behöva anställa omgående.

Kundcenter

Vi fungerar som bokningscentral för länets sjukresor och färdtjänstresorna i Laholms, Halmstad, Falkenbergs, Varbergs och Hyltes kommuner. Du kommer som beställningsmottagare att ta emot inkommande samtal. Din uppgift blir att hjälpa kunderna på bästa sätt med deras frågor och önskemål samt att erbjuda dem service när det gäller bokning av resor. Telefonen och datorn blir dina främsta arbetsredskap. Du har din placering på huvudkontoret i Falkenberg. Vi har verksamheten öppen året runt, alla dagar i veckan, vilket innebär att du får varierande arbetstider d.v.s. dag- kvälls- och helgtjänstgöring.

Det här erbjuder vi dig

Samtliga timanställningar börjar med 4-6 veckors introduktion på heltid. Medarbetarnas hälsa främjas genom friskvårdsbidrag. Vårt huvudkontor är centralt beläget i Falkenberg, likaså våra butiker i respektive kommun. Det innebär att det är enkelt att ta sig till jobbet oberoende var du ska arbeta. Dessutom erhåller du ett resekort som löneförmån som gör att du kan åka kollektivt!

Har du vad som krävs?

För att jobba i våra kundservicebutiker och i vårt Kundcenter krävs det att du har minst gymnasieutbildning. Då du kommer att ha stor kontakt med kunder, kollegor och chefer internt samt samarbetspartners runt om oss, lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Inom vår informationsenhet ser vi dig som har en utbildning i kommunikation, en pågående sådan, motsvarande eftergymnasiala studier eller annan erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig. Du är en skicklig skribent som är van vid att skriva för olika målgrupper.

För samtliga verksamheter gäller att du, förutom att du är noggrann och mycket serviceinriktad, har en god kommunikativ förmåga och är engagerad i det du har för händerna. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska språket och goda kunskaper i engelska språket.

 

Övrigt:

Vi har löpande urval så skicka in din ansökan snarast via mail till rekrytering@hlt.se, dock senast den 23 februari 2020. Märk mailet med respektive timanställning du är intresserad av: Butik, Informationsenhet eller Kundcenter.


Våra chefer svarar på frågor om tjänsterna. Kontaktuppgifterna till dem är:

Enhetschef Heléne Bäck, Kundservicebutiker, helene.back@hlt.se

Enhetschef Peter Gyllander, Informationsenheten, peter.gyllander@hlt.se

Avdelningschef Åsa Karlsson, Kundcenter, asa.karlsson@hlt.se

 

Välkommen med din ansökan!


Vi har tagit ställning till våra rekryteringskanaler så vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

För oss står kunden och kundbemötandet i fokus. Vi är med kunden genom hela resan, med alla produkter och tjänster som behövs för resandet.

Visste du att det gjorts sammanlagt cirka 20 miljoner resor med Hallandstrafiken under 2019? Vi erbjuder tågtrafik med Öresundstågen, Krösatågen, Pågatågen och Västtågen. Busstrafik i form av linjetrafik och skolskjuts, och anropsstyrd trafik som inkluderar färdtjänst, sjukresor och närtrafik.

Idag är vi strax över 85 medarbetare. Vi arbetar med allt från trafikplanering och trafikutveckling till IT-lösningar, miljö, ekonomi, information och marknadsföring. Vi är dessutom bokningscentral för länets sjukresor och för färdtjänstresorna i Laholms, Halmstads, Falkenbergs, Varbergs och Hyltes kommuner. Vi har också fem kundservicebutiker som säljer resor inom och utanför Halland.