Driftansvarig busshållsplatser

(tidigare Utvecklare Infrastruktur, Vikariat 1 år)

Vi söker dig som vill jobba med utveckling av kollektivtrafiken i Halland! Tjänsten som utvecklare inom infrastruktur är länken mellan Hallandstrafiken, kommunerna i Halland och Trafikverket i frågor som rör infrastruktur. Du har en samordnande roll i den löpande driften och underhållet för våra hållplatser. Hållplatser och stationer är det första resenären möter på resan och en viktig del i uppdraget är att dessa ger en positiv bild av Hallandstrafiken och kollektivtrafiken. I rollen ingår ansvar för uppföljning av avtalet med vår driftentreprenör så att hållplatser och stationer alltid är rena och inbjudande för våra resenärer. Det innebär att du ibland kommer att vara ute i vår verksamhet för att kvalitetssäkra och följa upp. Vill du veta mer om uppdraget, läs om Anneli i Hallandstrafikens kundtidning som kommer ut den 12 december!

Det här erbjuder vi dig

Du får ett fritt, utvecklande och samhällsnyttigt uppdrag där du på ett konkret och påtagligt sätt bidrar till en bra kollektivtrafik i Hallands län. Tjänsten innebär många kontakter externt och internt och utgör en viktig del i utvecklingen av kollektivtrafiken i Halland. Hos oss på Hallandstrafiken erbjuder vi våra medarbetare utvecklingsmöjligheter både genom uppdraget samt genom kompetensutveckling. Vi har flexibla arbetstider, vi främjar din hälsa genom friskvårdsbidrag, och vi har goda värden i vår senaste medarbetarundersökning när det gäller ledarskap, organisationskultur, målstyrning med mera.  Vårt kontor är centralt beläget i Falkenberg vid Bussterminalen och den gamla järnvägsstationen.

Har du vad som krävs?

Du har gymnasial utbildning. Då arbetet innebär interna och externa kontakter så lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och drivkrafter. Du är en självgående person som tycker om att jobba tillsammans med andra. Du har ett samhällsintresse och ser värdet i att aktörer med olika ansvar för kollektivtrafikens utformning i samhället samarbetar. Som person är du noggrann och strukturerad och tar egna initiativ för att uppnå resultat. Det fördel att ha en god lokalkännedom inom Halland.

Övrigt:

Tjänsten tillsätts snarast efter överenskommelse. Vikariatet varar 1 år.

Då urval och rekrytering sker löpande, skicka in din ansökan via mail till rekrytering@hlt.se, dock senast den 15 december 2019. Märk mail med – Utvecklare Infrastruktur

Enhetschef Catarina Nyberg svarar på frågor via mail catarina.nyberg@hlt.se

Välkommen med din ansökan!

Vi har tagit ställning till våra rekryteringskanaler så vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.


Visste du att det gjordes ca 20 miljoner resor med Hallandstrafiken under 2019? Vi erbjuder busstrafik i form av linjetrafik och skolskjuts, tågtrafik med Öresundstågen, Krösatågen, Pågatågen och Västtågen och anropsstyrd trafik som inkluderar färdtjänst, sjukresor och närtrafik.
För oss står kunden och kundbemötandet i fokus. Vi är med kunden genom hela resan, med alla produkter och tjänster som behövs för resandet. Möter du inte kunden själv så servar du någon inom vår organisation som gör det.
Idag är vi strax över 80 medarbetare. Vi arbetar med allt från trafikplanering och trafikutveckling till IT-lösningar, miljö, ekonomi, information och marknadsföring. Vi är dessutom bokningscentral för länets sjukresor och för färdtjänstresorna i Laholms, Halmstads, Falkenbergs, Varbergs och Hyltes kommuner. Vi har också fem kundservicebutiker som säljer resor inom och utanför Halland.