{"controller"=>"public/pages", "action"=>"show", "url"=>"kontakt"}

Skriv ditt ärende och så mycket detaljer som möjligt, så är det lättare för oss att hjälpa dig. 

För Förseningsersättning, gå till ansökan om förseningsersättning här på webbsidan. 

Har du tappat något hänvisar vi till hittegods

Vill du ha information om tider och priser så rekommenderar vi något av följande:

  • Sök din resa i Reseplaneraren här på hemsidan eller i vår app som både visar tider och priser för resor i Halland.
  • Ring vår trafikupplysning på telefon 0771 - 33 10 30.
  • Information om biljetter och priser får du under rubriken "Biljetter och priser"

Gäller ärendet en specifik händelse, skriv även med sträcka och hållplats. 
Till exempel "linje 30 mot Karlstorp från Alevallen" såväl som datum och exakt tid. 

Gäller ärendet ett specifikt kort är det viktigt att fylla i: 

  • Resekortnummer (10 siffror på baksidan av kortet).

Du kan självklart även ställa frågor i formuläret nedan! 

Fel på hållplats? Skriv hållplatsens namn och vad som gått sönder. För att kunna åtgärda fel så fort som möjligt vill vi gärna ha specifik information som hållplatsläge och exakt vad det är som är trasigt, exempevis "Väntkuren på hållplats Stenhuggeriet i riktning mot centrum har en trasig ruta på ena kortsidan." Eller "hållplatstidtabeller saknas på hållplats Lilla Tjärby, läge mot Laholm, för linje 324." Här kan du även lämna förslag och framföra önskemål. 

Hallandstrafiken kommer endast att behandla dina personuppgifter för att kunna hantera ditt ärende. Eftersom vi är ett offentligt bolag blir de ärenden som skickas till oss allmänna handlingar.